15-19 marca 2021 w godz. 10:00 - 19:00

udział bezpłatny

REJESTRACJA

PRELEGENCI

dr Renata Rosmus

Ewa Bensz-Smagała

Daniel Knapik

Anna Bochenek

Alicja Grzenik

Dawid Haracz

Sandra Suchowska

Justyna Rutkowska

Patrycja Jakubowska

Jadwiga Kiniorska

Paulina Jagosz

PROGRAM WYDARZENIA

15.03.2020 godz. 11:00 – 11:45 (PONIEDZIAŁEK)

Neuronauka na tropie samotności. Anna Bochenek


Poczucie osamotnienia ma wpływ na jakość naszego życia. Pandemia, lockdown, przymusowa izolacja powodują, że samotność jeszcze bardziej daje się we znaki. Zmiany społeczne jakie zaobserwowaliśmy w ubiegłym roku stały się inspiracją do zastanowienia się – jak poczucie osamotnienia wpływa na funkcjonowanie ośrodkowego układu nerwowego. Podczas wykładu podzielę się z uczestnikami najnowszymi wynikami badań nad samotnością oraz odpowiem na pytania

- Jakie zmiany zachodzą w mózgu w efekcie izolacji społecznej?

- Czy mózg samotnika różni się od mózgu ekstrawertyka?

- Dlaczego bólu społecznego nie można lekceważyć?

15.03.2020 godz. 12:00 – 12:45 (PONIEDZIAŁEK)

Asymetria półkul mózgowych. Patrycja Jakubowska


Prezentacja ma przybliżyć jak działają i współpracują ze sobą półkule mózgu. W jego trakcie dowiemy się czy prawa strona naszego mózgu jest bardziej kreatywna od lewej i czy lewa jest bardziej racjonalna. Spróbujemy obalić mit na temat przewagi jednej półkuli nad drugą oraz przyjrzymy się temu, co się stanie, gdy je rozdzielimy?

16.03.2020 godz. 16:00 – 16:45 (WTOREK)

Jak mi się nie chce, czyli czego nie wiesz o prokrastynacji? Sandra Suchowska


Zdarza Ci się odkładać czynności, zadania na później? Robisz coś na ostatnią chwilę, a później borykasz się z nieprzyjemnymi konsekwencjami? Pojęcie prokrastynacji jest Ci dobrze znane, a mimo to nadal funkcjonujesz pod jej dyktando? A może nie wiesz, a podlegasz temu zjawisku. Prokrastynacja wpływa na to, że odkładamy troskę o swoje zdrowie, edukację, oszczędności, trudną rozmowę, zmianę pracy, egzamin. Dlaczego to sobie robimy i jaką rolę w tym braku działania ma nasz mózg- przybliży nam wykład „Jak mi się nie chcę-czyli czego nie wiesz o prokrastynacji”.

17.03.2020, godz. 11:30 – 12:30 (ŚRODA)

Dlaczego mam rację? dr Renata Rosmus, Katedra Psychologii


Czy zastanawialiście się nad tym, dlaczego tak często sądzimy, że racja jest po naszej stronie? Raczej dziwimy się, dlaczego inni się z nami nie zgadzają; odrzucają nasze argumenty i wątpią w racjonalność naszego myślenia. Może brak im rozsądku albo są uparciuchami, a może wykazują złą wolę? Udział w warsztacie (ćwiczenia, krótki wykład) pomoże Wam zrozumieć, dlaczego tak trudno jest zmienić własny punkt widzenia na wspólny pogląd.

17.03.2020 godz. 10:00 – 11:00 (ŚRODA)

Różne osobowości, wspólny cel. O zaletach różnic indywidualnych. Dawid Haracz i Alicja Grzenik


Podczas wykładu przedstawimy, że społecznego punktu widzenia, zalety różnic indywidualnych. Omówimy jak podstawowe rodzaje różnic osobowościowych wpływają na nasze działania w codziennym życiu.

17.03.2020 godz. 17:30 – 18:30 (ŚRODA)

Widzę czy czuję - jak uczy się Twój mózg? Ewa Bensz-Smagała


Szkolenie o tym jak skutecznie się uczyć i zapamiętywać ważne informacje na dłużej. W ramach zajęć, opowiemy o technikach, dzięki którym można lepiej i szybciej utrwalić wybrane wiadomości. Pokażemy również kilka przykładów na to, jak zawodna potrafi być nasza pamięć i jak możemy tej zawodności przeciwdziałać? Podczas warsztatów porozmawiamy z Wami o tym, jak Wy się uczycie i jak możecie poprawić swoją efektywność uczenia.

17.03.2020 godz. 19:00 – 20:00 (ŚRODA)

Rewolucja nauczania. Daniel Knapik, Koło Naukowe Psychologii Stosowanej


Nie zapamiętujesz tyle ile byś chciał/a? Masz obawę, że Twoja pamięć nie przyswaja jak dawniej? Mamy na to sposób! Warsztat o nazwie "rewolucja nauczania" opowie o panujących normach w zapamiętywaniu. Ponadto omówione zostaną skuteczne techniki pamięciowe ułatwiające skuteczne przyswajanie materiału. Znajdzie się również kilka ciekawostek i testów, które dostarczą wszystkim dodatkowej rozrywki.

18.03.2020, godz. 17:30 – 18:30 (CZWARTEK)

Jeśli często obserwujemy działania innych to, czy my również zaczniemy to robić? Michał Pacenko, Koło Naukowe Psychologii Stosowanej


Co sprawia, że rozumiemy zachowania innych ludzi? Zdaniem neurofizjologów za rozumienie innych ludzi odpowiadają szczególne komórki w mózgu – neurony lustrzane. Dzięki nim nie tylko możemy zrozumieć to, co robią inni ludzie, ale także naśladować ich zachowania. To one są odpowiedzialne za to, że odpowiemy uśmiechem na uśmiech i zareagujemy gniewem na gniew drugiej osoby.

Podczas wykładu dowiecie się:

- co dzieje się w mózgu obserwatora,

- w jaki sposób mózg kieruje planowaniem i wykonaniem ruchów dowolnych i celowych działań,

- skąd bierze się umiejętność spontanicznego rozpoznawania zachowań drugiego człowieka.

18.03.2020 godz. 12:00 – 13:00 (CZWARTEK)

Relacja umysłu z jelitami, czyli dialog z drugim mózgiem. Justyna Rutkowska w rozmowie z Jadwigą Koźmińską-Kiniorską


Organizm człowieka to skomplikowany mechanizm, w którym narządy ze sobą współpracują i wymieniają się informacjami. Mózg wysyła sygnały do różnych organów, między innymi do jelit, w których znajdują się komórki nerwowe i aż 60 proc. komórek układu odpornościowego! Wiedzieliście, że jelita wysyłają informację zwrotną do mózgu? Podczas wykładu opowiemy Wam o tym, jak ta komunikacja przebiega, co może ją zakłócić i jak te zakłócenia na linii mózg jelita ograniczyć.

19.03.2020, godz. 11:00 – 11:45 (PIĄTEK)

Siłownia dla neuroprzekaźników. Paulina Jagosz, GWSH


Jak ćwiczyć i co ćwiczyć, żeby nasz mózg zrewanżował się lepszą pamięcią, wyższym intelektem, poprawą koncentracji oraz szybkim myśleniem. Warsztaty przygotowane z myślą o osobach, które lubią kolekcjonować nowe połączenia nerwowe, a przy okazji dobrze się bawić.

REJESTRACJA NA WYDARZENIE

udział bezpłatny

Wybierz dzień:
INFORMACJA
 Administratorem podanych danych będzie Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa z siedzibą w Katowicach. Dane będą przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego naszych produktów i usług. Podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora.

Masz m.in. prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia oraz zgłoszenia sprzeciwu na marketing produktów i usług Administratora, jak również skorzystać z innych praw opisanych szczegółowo w naszej polityce prywatności.

Odbiorcami Twoich danych czyli podmiotami, którym będziemy mogli przekazać Twoje dane zgodnie z obowiązującym prawem będą podmioty z którymi współpracujemy w celu marketingu bezpośredniego produktów i usług Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej oraz inne podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Partnerzy

Dodatkowe informacje o prelegentach

Dr Renata Rosmus

Doktor nauk humanistycznych, psycholog, adiunkt i Prodziekan d/s. kierunku Psychologia w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej. Posiada wieloletnie doświadczenie dydaktyczne. Prowadzi zajęcia ze studentami (wykłady, ćwiczenia, konwersatoria, laboratoria) oraz treningi i szkolenia z zakresu kompetencji interpersonalnych (autoprezentacja, komunikacja, asertywność, negocjacje), zarządzania zespołami, wpływu społecznego. Autorka wielu publikacji naukowych. Opracowała programy szkoleniowe i projekty badań kadry kierowniczej jednostek gospodarczych. Pracowała m.in. w Górniczym Zespole Opieki Zdrowotnej w Bytomiu w oddziale neurologicznym, obecnie jest konsultantem ZUS. Współpracuje m.in. z Uniwersytetem Śląskim, Uniwersytetem Ekonomicznym, Śląskim Uniwersytetem Medycznym. Autorka wielu publikacji naukowych.Głównym obszarem zainteresowań zawodowych dr Renaty Rosmus jest psychologia społeczna: relacje interpersonalne, przywiązanie i lojalność, rozwiązywanie konfliktów.

Ewa Bensz-Smagała

Psycholog dziecięcy, oligofrenopedagog, trener technik pamięciowych. Jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym katedry Psychologii w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej w Katowicach, pracuje również jako trener i terapeuta. Większość pracy zawodowej poświęca dzieciom, stara się szczególnie pomagać i rozwijać uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Realizuje treningi pamięci i szybkiego czytania, wspomaga terapeutycznie dzieci z trudnościami w nauce. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Dysleksji, prowadzi również diagnozę i terapię dzieci ze spektrum autyzmu. Pracuje z dziećmi z ASD, pomagając w codziennej nauce i treningu zdolności poznawczych.

Justyna Rutkowska

Psychoterapeuta, psycholog, trener kadr medycznych, dyrektor VERSO Instytut Psychoterapii i Zdrowia, członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej. Współpracowała z prof. Jerzym Vetulanim. Od 2017 roku organizuje w Tychach Tygodnie Mózgu. Ukończyła 8xO u Wojtka Eichelbergera.

Jadwiga Koźmińska-Kiniorska

Psychoterapeuta, psycholog, superwizor, psychoonkolog, trener Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, członek kadry dydaktycznej Krakowskiej Szkoły Psychoterapii Psychoanalitycznej. Od wielu lat zainteresowana psychosomatyką. Publikowała w magazynie psychologicznym „Charaktery”

Anna Bochenek

Młoda psycholog, zafascynowana osiągnięciami neurodydaktyki oraz wzajemnymi zależnościami między psychiką a somatyką. Na co dzień pracuje z dziećmi i ich rodzicami, świadcząc poradnictwo i pomoc psychologiczną w szkole podstawowej. Jako pracownik Biura Karier Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej w Katowicach zajmuje się między innymi prowadzeniem zajęć psychoedukacyjnych dla uczniów szkół średnich. W wolnych chwilach prowadzi treningi efektywnej nauki dla dzieci.

Sandra Suchowska

Psycholog, coach, pracuje również jako manager i trener biznesowy, psychoterapeuta w trakcie certyfikacji TSR. Swoją zawodową aktywność dzieli pomiędzy pracę z dziećmi, a pracę z klientami biznesowymi. Na co dzień mama czwórki dzieci, które wychowuje w duchu Porozumienia bez Przemocy. Aktualnie rozwija się w zakresie neurodydaktyki oraz efektywnego uczenia się za pomocą technik pamięciowych i szybkiego czytania.